Tervezik a Kecskemétig tartó M8-as gyorsforgalmit

Több mint 10 milliárd forint áll rendelkezésre az M8-as gyorsforgalmi út előkészítésére, tervezésére, a hatástanulmányok készítésére és a szükséges engedélyek beszerzésére. A gyorsforgalmi út az M7-es autópálya és a 710-es főút új csomópontjától a dunaújvárosi Pentelei-hídig, onnan Kecskemétig tart majd.

Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, hogy a 2x2 sávos út előkészítő szakasza 2022-ig tart, amely alapján 2023-ban megindulhat a nagyberuházás. Az államtitkár az M8-as megépítését az egész ország számára kiemelt fejlesztésnek nevezte. A három meglévő autópálya (M7, M6, M5) haránt irányú összekötésével és a most épülő - Kecskemét és Békéscsaba közötti - M44-es úthoz való csatlakozásával létrejön egy kelet-nyugat irányú közlekedési útvonal - emelte ki.

 

Tervezik a Kecskemétig tartó M8-as gyorsforgalmit

Az M8-as gyorsforgalmi út az M7-es autópálya és a 710-es főút új csomópontjától a dunaújvárosi Pentelei-hídig, onnan Kecskemétig tart majd

 

Az M7-es autópálya és Kecskemét közötti út mintegy 110-120 kilométer hosszú lesz. Homolya Róbert emlékeztett rá, hogy 2500 milliárd forintból 900 kilométernyi új gyorsforgalmi út épül Magyarországon a következő időszakban, az év végéig a fejlesztések 80-90 százalékát megkezdik. Az úthálózati fejlesztések 2022-ig megvalósulnak, így valamennyi megyeszékhely elérhetővé válik gyorsforgalmi úton, illetve minden autópálya az országhatárig ér majd.

 

MTI/T.D.