Európai lett a helyi közlekedés - Kecskemét

Ötvenmillió forintot költ a Kunság Volán az utasok tájékoztatására.
Már 45 helyi járatú buszban felszerelték a tájékoztató táblákat, valamint az információs hangszórót, amelyből pontosan lehet tudni, merre tart az adott járat. A vállalat saját fejlesztési alapjából áldozott a korszerűsítésre, amely ugyan nem térül meg, de fontosnak tartja a vezetés az utazási körülmények javítását. Ezt megelőzően a Noszlopy park távolsági buszmegállók tájékoztató tábláit cserélték le.



"Üdvözöljük utasainkat. Az első megálló a Katona József tér." Ilyen információkat hallhatnak az utasok most már szinte valamennyi helyi járaton. Az elmúlt két hónap alatt 45 Kunság Volános helyi buszt szereltek fel ezzel a berendezéssel, de mind az 55 busznak jut a korszerű technikából. „Évek óta foglalkozunk azzal, hogy minél jobban ki tudjuk szolgálni az utasainkat. Azt szeretnénk, hogy a járművekről már messziről lehessen tudni, hogy merre közlekednek. Éppen ezért kívül is és belül is, a járművön fönt lévő utasokat tájékoztatjuk, hogy éppen hol jár a busz, melyik állomás következik” — indokolta a változásokat Gaga Albert kontrolling igazgató.



Ugyanis gyakran előfordult, hogy a sofőröket kérték meg a felszállók: szóljanak, hogy hol kell leszállniuk. Az új rendszernek a buszvezetők legalább annyira örülnek, mint az utasok. Az idősek pedig különösen jó találmánynak nevezik a hangosbemondót.



A részvénytársaság ötvenmillió forintot költ erre a korszerűsítésre. A munkálatokat közbeszerzési pályázaton hirdették meg, így csak két hónappal ezelőtt kezdődhetett a buszok felszerelése. A sofőrnél lehet beállítani, hányas vonalon közlekedik a járat, s a gépi hang már ennek megfelelően sorolja a megállók nevét és az átszállási lehetőséget. A rendszer GPS segítségével, műholdon keresztül üzemel. A fejlesztés folytatódik, amelynek végső célja, hogy a központban látni lehet majd: mely járat éppen melyik megállónál tartózkodik.

(Forrás: www.kecskemetitv.hu)

Európai lett a helyi közlekedés - Szóljon hozzá