Kecskemétet elkerülő utat adtak át

Átadták a 445-ös főút Kecskemétet észak felől elkerülő, az 5-ös főutat és az M5-ös autópályát összekötő szakaszát. A 3,3 kilométer hosszú út 5,75 milliárd forintból épült meg. 

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az átadáson azt mondta: 2030-ra fél órán belül az ország bármely pontjáról elérhető válik egy gyorsforgalmi út. Az északi elkerülő most elkészült szakaszával kialakult a teljes körgyűrű, amellyel a kecskemétiek hetente 2500 áthaladó teherautó lég- és zajszennyezésétől mentesülnek - mondta a miniszter. Mint mondta, elképzelhető, hogy a Dunától keletre Kecskemét lesz az első hazai nagyváros, amely észak-déli, és egyben kelet-nyugati irányú gyorsforgalmi kapcsolattal is rendelkezik majd.

 

Átadták Kecskemétet észak felől elkerülő út utolsó szakaszát

Átadták a 445-ös főút Kecskemétet észak felől elkerülő, az 5-ös főutat és az M5-ös autópályát összekötő szakaszát 

 

Az M5-ös autópálya már évtizedek óta az autósok rendelkezésére áll Budapest és Szeged irányába. Keleti irányban az M44 biztosít majd magas színvonalú összeköttetést. Nyugati irányban folyamatban van az M8 gyorsforgalmi út előkészítése, ami a jövőben összeköti majd az M7-es autópályát Dunaújvároson keresztül Kecskeméttel. Az építkezéssel 2022 után összeköttetés jön létre - a főváros érintése nélkül - az M7-es, az M6-os és az M5-ös autópálya között. Salacz László Bács-Kiskun megye 1. számú választókörzetének országgyűlési képviselője hangsúlyozta: Kecskemét utóbbi másfél évtizedben tapasztalható dinamikus fejlődése összefüggésben van regionális vezető szerepével. A város térségi, gazdasági és közigazgatási pozíciója tovább erősödött. A megyeszékhely és a kormány együttműködésére jó példa a Modern városok program, hiszen Kecskemét részben úttörő vállalkozásokhoz, részben a helyi adottságoknak megfelelő fejlesztésekhez kért támogatást az országtól.