Az Iparkamara előadássorozatot szervezett a webshopindítások elősegítéséért

A kecskeméti székhelyű Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 3 részes online előadás-sorozatot szervezett a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői számára. A céljuk, hogy átfogó képet kapjanak a webshopindításban gondolkodó vállalkozások azzal kapcsolatban, hogy milyen informatikai, jogi és marketing feladataik, lehetőségeik vannak. Az első előadást április 23-án tartották meg.

A hazánkban működő webáruházak 80 %-a tavaly jelentős forgalomnövekedést könyvelhetett el. A webshopok számának megnövekedésének oka a koronavírus járvány berobbanása és a #maradjotthon időszaka. Az otthon töltött időszak alatt megnőtt az igény az online vásárlások iránt olyan vásárlók körében is, akik előtte nem rendeltek webáruházból. Ez a tendencia továbbra is fennmaradt, mert egyre nagyobb arányban vásárolnak az internetről.
 
 
Mielőtt valaki webshopot indít, össze kell állítania egy átgondolt és fenntartható üzleti modellt, mérőszámok kialakításával, megtérülési mutatókkal. A webshopokat indító vállalkozások egy része nem rendelkezik elegendő mérőszámokkal és adatokkal, ezért a saját területükön elférnek a konkurensek, feltéve, ha egy jó stratégiával indítják el saját webshopjukat.
 
Az április 23-i első előadáson a jogi kereteket beszélték át a jelenlévőkkel.
 
A webshop stratégiájának kialakításának elengedhetetlen szempontja a jogi környezetnek való megfelelés. Annak érdekében, hogy az üzemeltetők csak a munkára tudjanak összpontosítani, a jogszerű működés megfelelő hátteret tud nyújtani. A webáruházak/webshopok a Hatóságok fókuszában vannak ellenőrzéseik során, emiatt sok esetben indítanak fogyasztó és adatvédelmi eljárást a nem megfelelő ÁSZF és a többi tájékoztató elmaradása, hiányosságai miatt. Léteznek bérelhető webáruházak is, de aki egyedi fejlesztésűt indítana, át kell gondolnia a szoftverfejlesztési szerződésbe foglalt szerzői jogi kérdéseket is.
 
Az első előadás főbb témái voltak:
 
- Milyen vállalkozási formában érdemes elindítani a webshopot? - A webshopindítás gazdasági háttere
- Az egyedi szoftverfejlesztési szerződések tartalma és szerzői jogi kérdései
- Milyen dokumentumokat kell elkészíteni a webáruházhoz, milyen tartalmi követelményei vannak (ÁSZF, Adatkezelési tájékoztató, Impresszum)
- A különböző marketing eszközök jogszerű használata (hírlevél, cookie használat, remarketing)
- A jogi háttér utánkövetése, adatvédelmi tisztviselő feladatai
  1. április 30-án, pénteken 10 órától tartják a következő workshopot, amikor kielemzik a webshopindítás informatikai hátterét.
A résztvevők a workshop végén a szükséges információk birtokában képesek lesznek megtervezni folyamataikat lépésről lépésre.
 
"A rendezvény előadói: Dr. Nagy Dóra Adriána - LL.M. ügyvéd, adatvédelmi és IT szakjogász, valamint Gilincsek Szabolcs - Certified GDPR Manager, ICT tanácsadó."
 
BG
Forrás: Keol