Vasútfejlesztés Kecskeméten: a Lajosmizse-Kecskemét vonalon akár félóránként járnának a vonatok csúcsidőben.

Február 7-én bejelentésre került, hogy a kecskeméti közgyűlés városüzemeltetési és fejlesztési bizottsága támogatja a Kecskemét közötti vasútvonal fejlesztéséről szóló dönntéselőkészítő tanulmányt.

A bizottsági ülésen a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) munkatársai által bemutatásra kerültek a Lajosmizse és Kecskemét közötti szakasz tervei. A tervek alapján egy új megállóhelyet építenének ki a Kecskemét Fürdőnél, illetve fejlesztésre kerülnének a Méntelek és Hetényegyháza megállók is. Ezzel párhuzamosan azonban megszűnne az alsóménteleki, felsőménteleki, illetve úrihegyi megálló, a Nagynyír megállóhelyet nem szűntetnék meg, viszont a  fejlesztésére sem kerülne egyelőre sor. Kecskemét-Máriaváros megállóhelyet áthelyeznék az Izsáki út kereszteződésébe, illetve  Kecskemét alsó állomáson áthelyeznék a peront  a Juhász utcához.
 
A teljes Budapest-Lajosmizse-Kecskemét szakaszt villamosítják az elképzelések szerint, mi több, a megállók akadálymentesítéséhez és felújításához, illetve a P+R parkolók és biciklitárolók létesítéséhez is hozzákezdenek. A menetidő csökkenése érdekében a járatok gyakoriságát növelik.
 
G.B.
 
( Forrás: lajosmizseivasut.hu )